מהן בדיקת Shift-left

האג'יל אילץ את הבודקים לעשות מספר שינויים בתהליך הבדיקות, מושג יחסית חדש נכנס לעולם הפיתוח והבדיקות, Shift-left.

בדיקת Shift-left היא גישת פיתוח תוכנה שבה פעילויות הבדיקה מועברות מוקדם יותר בתהליך הפיתוח, בדרך כלל מתרחשות במקביל לקידוד או אפילו לפני שהקידוד מתחיל. המונח "shift-left" מתייחס לתנועה של פעילויות בדיקה שמאלה על ציר הזמן של הפרויקט, כלומר הן מתרחשות מוקדם יותר במחזור חיי הפיתוח.

ההבנה כי סיום הפיתוח וההגשה לבדיקות כאשר המוצר מוכן, בעולם של היום כבר לא נכון, זה מייצר עיכובים פרויקטלים, השקת מוצרים בתדירות נמוכה וסירבול.

כשאנחנו מסיתים את הבדיקות על ציר הגנט לכיוון הפיתוח, התוכניתן והבודק מתכנסים ללוחות הזמנים המשותפת, ובכך מוצאים תקלות ומתקנים בזמן אמת, ובכך מקצרים את תהליך שחרור הגרסאות לייצור, מורידים תקורות תיקון, ועלויות פרויקט.

סוגי הבדיקות שבדרך כלל משתמשים ב Shift Lift:

בדיקת יחידה: מפתחים כותבים ומבצעים בדיקות יחידות עבור רכיבים בודדים של התוכנה תוך כדי פיתוחם.

בדיקת אינטגרציה: בדיקת האינטגרציה של רכיבים או מודולים בודדים בשלב מוקדם בתהליך הפיתוח.

אינטגרציה מתמשכת (CI) ופריסה מתמשכת (CD): אוטומציה של תהליך שילוב שינויי קוד במאגר משותף ופריסה של יישומים לסביבות ייצור בתדירות גבוהה, לעתים קרובות מספר פעמים ביום.

פיתוח מונחה תסריט בדיקות (TDD): כתיבת תסריטים לפני כתיבת הקוד, במטרה לוודא שהקוד עומד בדרישות המפורטות ומתפקד כהלכה.

ניתוח קוד סטטי: ניתוח קוד מקור עבור פגמים פוטנציאליים, פרצות אבטחה ועמידה בתקני קידוד.

בדיקות סטטיות על רמת האיפון – עוד לפני שתוצרים כלשהם מגיעים ל QA, הוא עובר על מסמכי האיפיון והארכיטקטורה מזהה פערים עסקיים, שגיאות לוגיות בתהליך ומגיש תקלות למנהל הפרויקט לשינוי מסמך האיפיון עוד לפני שמגיע לתוכניתן לקידוד. מציאת תקלות באיזור זה כמובן הכי יעילות, הרי ומדובר על שינוי של מרכיב המסמך ולא המוצר עצמו.

לומד את התחום? שואף להיכנס לעולם הבדיקות? כנס עכשיו לצריכת חומרים קריטיים לפריצה שלך!

כתיבת תגובה