התפתחות הבדיקות תוכנה

התפתחות הבדיקות תוכנה:

איך העסק של בדיקות תוכנה התפתח ומה השבלבים שעבר ולאן פנינו מועדות בדור הבא?

בשנות ה 90 תחום בדיקות התוכנה נעשה באופן שטחי ולרוב על ידי איש הפיתוח או מנתח המערכות.  לאחר מכן נכנס הדור הראשון של בדיקות התוכנה שהיו בדרך כלל אנשי IT שעבדו בצמוד לאנשי התוכנה וביצעו מטלות פשוטות סביב מערכות המידע, שיטות העבודה התגבשו ומשם התחלו לעבוד לפי מסמכי עבודה כגון STP ו STD ו  STR

בשנת 2000 התחום קיבל את מקפצה הגדולה ביותר שלו סביב באג 2000, גוייסו והוכשרו המון מהנדסי בדיקות ושופרו המתודולוגיות הקיימות ובדיקות האוטומצייה קיבלו את הנפח הראוי להם.

באמצע שנת 2000 נבנה מתודולגיה חדשה יחסית כאשר הובן שהתחום העסקי והתחום המקצועי בבדיקות התוכנה חייב לעבוד בצמוד וכמה שיותר קרוב, ואז נכנסו מטודלוגיות של בניית פונקציות ידניות המגשרות על הפער לבדיקות אוטומצייה (ב HP קראו לזה BPT אולם הכלי לא ממש תפס בתחום הבדיקות)

הדור ה 4 לא איחר להגיע ונבנו כלים משופרים המגשרים על הבעית הקיימות בין הבודק הידני לבין בודק האוטומצייה לתחום העסקי וכמובן לפיתוח.

לאן פנינו מועדות? בבדיקות התוכנה הבינו שהמון מידע בורח לנו בין הידיים אצל המשתמשים ולכן חשוב לנצל אותו על ולהפוך אותו לבדיקות אוטו' או ככלי לבדיקות ידניות.

גם אצלנו בחברת TesQa אנחנו עובדים בימים אלו על פיתוח חדשני של מערכת המסוגלת לנטר פעולות משתמשים ולהפוך אותם לבדיקות ללא התערבות יד אדם.

 לאירוגנים המעוניינים בייעוץ חינם וללא התחייבות ניתן להתקשר ל – 052-4563655

כתיבת תגובה