מטריצות ושיטות עבודה בבדיקות תוכנה

מטריצות ושיטות עבודה בבדיקות תוכנה:

יש דרך ברורה למזער סיכון בתהליך הבדיקות לרמה מינימלית להצלחת הפרויקט.

כאשר בודק התוכנה מקבל את הגדרת הדרישות נדרש ממנו להבין את התהליך העסקי המתבקש לפני כתיבת התסריטים ולזהות את השחקנים והתנאי במגרש.

לאחר מכן יקים הבודק את מטרייצת הבדיקות תוך כדי יצירת עמודת עם האובייקטים או השדות או תהליך כזה או אחר, ובשורות לייצר א הפרמטרים האפשריים או הנבדקים כולל קבוצות שקילות.

חשוב במקרים אלו להבין האם יש תלות בשדה ואז נוצרת מכפלה ובמידה והערך הוא קריטי אולם אין תלות ניתן להוסיפו כ Test case נוסף.

לדוג': במצב שיש לנו 3 שדות במסך שלשדה הראשון יש 2 פרמטרים לשדה השני 3 פרמטרים ולשדה השלישי 3 פרמטרים סה"כ בדיקות שניתן להוציא הם 18. שזה סביר, אבל מה קורה כשהמטריצה מגיעה למכפלות של אלפים? אז המטודלוגיה מכוונת אותנו לקחת את הערכים הקרייטים בתהליך העסקי, ערכים ביניים ומקרי קצה לדוג' אם צריך לבדוק בניין של 1,000 קומות אז כמובן שחשוב לבדוק את הקומה הראשונה ואת קומה האחרונה.

בעולם הבדיקות מאוד חשוב ייעילות העבודה לדוג': אם אותו בניין בעל 1,000 קומות אנחנו רוצים למצוא קומה ספציפית כאשר נקבל תשובה בכל בדיקה האם אנחנו נמוכים או גבוהים כדאי מאוד לחתוך בכל בדיקה את הבניין לחצי וככה לייעל העבודה לדוג':

הבדיקה הראשונה תהיה בקומה 500 במידה ויש לעלות אז עולים לקומה 750 במידה ויש לרדת אז 625 וכו'.

הקמת תוכנית בדיקות ייעילה: תרחישי בדיקות ניתן לפתוח קובץ word או excel ולהתחיל לכתוב צעדי בדיקה, אבל יש דרך ייעלה ונכונה לבצע את התהליך. בעזרת הקמת פונקציות ידניות או אוטו' לבדיקה. לדוג': במידה והינך יודע שבכל תסריט הינך ניגש למסך Login או למסך ה Main בצע תסריט אחד עם משתנים לאותו תסריט שבכל פעם שתרצה להשתמש בו פשוט קרא לתסריט הזה (על ידי לינק או בעזרת Call to)

 חברת TesQa נותנת לאירגונים יעוץ חינם וללא התחייבות ניתן להתקשר לטלפון: 052-4563655

כתיבת תגובה