בדיקות בעולם No Code & Low Code

הבאז בעולם התוכנה No Code & Low Code פרץ לעולמנו לפני עשור, אולם לאחרונה אנחנו רואים יותר ויותר שימושים בתהליכים אפליקטיביים מסורתיים כמו בבנקים, חברות ביטוח, חברות ממשלתיות, ובאינטגרציה ככה שהן כבר לא שמורות לסטרטאפים ולהייטק. אז איפה בודקי התוכנה נכנסים לתהליך הבדיקות, ומה ההתאמות הנדרשות מכל אחד להיערך אליהן.

לחבק את השינוי!

דבר ראשון, בואו נתנער מכל חשש התהליכים המשתנים. בתור בודקי תוכנה, יכולת הסתגלות היא השם האמצעי שלנו, נכון? למרות שהעלייה של פלטפורמות No Code ו-Low Code עשויה להיראות כאיום על תהליכי הבדיקה המסורתיים שלנו, זוהי יותר אבולוציה מאשר מהפכה.

הגדרה מחדש של אסטרטגיות בדיקה

האומנם שהכלים עשויים להיות שונים, אבל עקרונות הליבה של בדיקות תוכנה נשארים ללא שינוי. התפקיד שלנו הוא להבטיח שהיישומים – ללא קשר לאופן שבו הם בנויים – עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, פונקציונליות ואמינות. זה אומר שעלינו להתאים את אסטרטגיות הבדיקה שלנו כדי להתאים למאפיינים הייחודיים של סביבות ללא קוד ו-Low Code.

לחקור וללמוד את הכלים

אחד השינויים המשמעותיים ביותר עבור בודקים הוא הצורך להתנסות בפלטפורמות הללו. בניגוד לסביבות פיתוח מסורתיות שבהן אנו מקיימים אינטראקציה בעיקר עם קוד, פלטפורמות No Code ו-Low Code מציעות גישת גרירה ושחרור ויזואלית יותר לבניית יישומים. המשמעות היא שעלינו להכיר את המורכבויות של הכלים הללו כדי לבדוק ביעילות את היישומים שנבנו עליהם.

שינוי חשיבה

בנוסף לשליטה בכלים עצמם, עלינו לשנות את הלך הרוח שלנו בכל הנוגע לבדיקה. פלטפורמות No Code ו-Low Code מתעדפות לעתים קרובות מהירות וזריזות, מה שאומר שמחזורי הפיתוח קצרים יותר והעדכונים תכופים יותר. כבוחנים, עלינו להסתגל לקצב המואץ הזה על ידי ייעול תהליכי הבדיקה שלנו ואימוץ אוטומציה בכל מקום אפשרי, לדוג' שימוש במטודולוגיה אג'יל

שיתוף פעולה הוא המפתח

No Code ופיתוח Low Code מטשטשים את הגבול בין התפקידים המסורתיים במחזור החיים של פיתוח התוכנה. מפתחים עשויים לקחת על עצמם אחריות בדיקה, ובודקים עשויים לטבול את בהונותיהם למשימות עיצוב ופיתוח. זה מצריך שיתוף פעולה ותקשורת מוגברת בין חברי הצוות כדי להבטיח שכולם מיושרים על תקני האיכות ועל סדרי העדיפויות של הבדיקות.

למידה מתמשכת

כמו בכל טכנולוגיה חדשה, הישארות לפני העקומה היא חיונית. זה אומר להשקיע זמן ומאמץ בלמידה מתמשכת ושיפור המיומנויות. בין אם מדובר בשליטה בכלי בדיקה וטכניקות חדשות או בהעמקת ההבנה שלנו בפלטפורמות No Code ו-Low Code, להישאר סקרן והתאמה הוא שם המשחק.

סיכום

אז איפה בודקי תוכנה משתלבים במהפכת No Code ו-Low Code? ממש בלב העניין. בעוד שהכלים והתהליכים עשויים להתפתח, תפקידנו כשומרי האיכות נותר חיוני כתמיד. על ידי אימוץ שינוי, הגדרה מחדש של אסטרטגיות הבדיקה שלנו וטיפוח שיתוף פעולה, אנו יכולים לנווט בעולם החדש והאמיץ הזה בביטחון ולהבטיח שהתוכנה שאנו בודקים עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מצוינות. בואו נאמץ את האתגר וננצל את ההזדמנויות שעומדות בפנינו. מבחן שמח!

בודק תוכנה? לומד את התחום? בוא וקבל את התשתיית הטובה ביותר להיכנס לעולם הייטק!

כתיבת תגובה