בדיקות תוכנה אוטומטיות

בדיקות תוכנה אוטומטיות.

מה הם בדיקות אוטו' באיזה כלים אפשר להשתמש ומתי יודעים שהאירגון בשל להכנסת הבדיקות?

 בדיקות אוטומטיות הם כלי לביצוע Test ללא נגיעת יד אדם, המאפשרת לתוכנה לבצע עבורכם את תרחישי הבדיקה. בניית בדיקות אוטומצייה נעשות במערכות אוטומצייה או סקריפטים ברמה כזו או אחרת. לרוב את הבדיקות האוטומטיות מבצעים על ידי הקלטות של תהליך עסקי כלשהו ולאחר מכן מבצעים התאמות לצרכי האירגון כגון הוספת פרמטרים, יצירת נקודות בדיקה, תנאים לוגיים להמשך ה Flow, יצירת פונקציות, לולאות וכתיבה למאגר נתונים.

בדיקות אוטו' חוסכות לאירגון את העלויות של הבודק הידני שהיה צריך לבצע את התרחישים או לפנות אותו לשיפור התהליכי בדיקות אחרים.

בדיקות אוטו' בדרך כלל מצריכות ידע בתכנות אולם אין הדבר מחייב, בדור בדיקות הנוכחי יש כלים המאפשרים לבצע התאמות כמעט מלאות על ידי קיסטום ולא על ידי כתיבת קוד.

כלים המוקרים בשוק העבודה הינם: Qtp  או הגרסה הקודמת של HP WinRunner, כלים של מייקרוסופט ב Team System המאפשרים לבצע בדיקות יחידה על ידי כתיבת קוד ועוד.

אז נשאלת שאלה מתי נכון יהיה להשתמש בבדיקות אוטומצייה כדי לייעל התהליך באירגון?

בדרך כלל משלבים כלים אוטומטיים לשתי מטרות:

  1. המערכת הנבדקת ייציבה ועובדת ב Production ומייצרת גרסאות אחת לתקופה, בשלב זה מאוד מומלץ לשלב בדיקות אוטו' ולחסוך את בדיקו הרגרסיה ובדיקות השפיות למערכת על ידי הבודקים הידניים.
  2. כאשר מעלים פרוייקט ל Production   ויש לייצר אוכלוסיית עבודה מגוונת או לבצע פעולות החוזרות על עצמן, כגון ממשק, או הסבה.

מאוד לא מומלץ להכניס אוטו' כאשר הפרויקט בתחילת דרכו הרי והשינויים מאוד דינאמיים ומאוד והתקורות של הבודק להבין האם מדובר בתקלות או בשינוי שביצע התוכניתן יעלה יותר מהתוצר שייתנו הבדיקות האטומטיות.

 מעוניינים לקבל החלטה או לשלב בדיקות אוטומטיות באירגון שלכם? התקשרו אלינו לייעוץ חינם וללא התחייבות ל- 0524563655

כתיבת תגובה